El sector de l'aeronàutica a Catalunya s'està envolant. La inauguració, dimarts, de la nova T1 del Prat n'és el màxim punt d'inflexió. De fet, els aeroports catalans donaran feina a prop de 21.000 treballadors, quan es desenvolupi tot el pla d'aeroports, aeròdroms i heliports que ja està en marxa.
Sols amb l'ampliació del Prat, l'aeroport passarà de 15.000 a 18.000 treballadors. A això cal afegir-hi Reus (400), Sabadell (400) i Girona (uns 1.500), Lleida-Alguaire (900, segons el Govern) i el petit degoteig d'altres aeròdroms.
Experts i dirigents consultats per 20 minutos consideren que amb la T1, l'encara feble indústria aeronàutica es consolidarà i s'impulsarà. Per exemple, un hangar permetrà que al Prat s'hi faci manteniment i reparació d'avions, cosa que ara no passa. El 2008, el sector aeronàutic (50 empreses) va facturar 109 milions (el 10% espanyol). Aquí hi ha 885 empleats directes.
«Amb la T1, hi guanyen la tecnologia de construcció de satèl·lits, el desenvolupament de material aeronàutic per fer avions o el manteniment i les empreses d'assistència», explica el cap de projectes del Centre d'Innovació del Transport de la UPC, César Trapote.
La directora de la Barcelona Aeronautics & Space Association, Glòria García, adverteix de «la manca de grans contractistes», que permeten «subcontractes en cascada» i crear un sector fort. Un 14% de la facturació és per a investigació. Per això se'l considera estratègic. «L'evolució és més lenta del que ens agradaria. Moltes empreses estan transformant-se cap al sector aeronàutic. Hem de tenir paciència», conclou Antoni Soy, secretari d'Indústria.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios